تبلیغات
|بزرگترین مرکز عکس کامیون های اروپا| - مشخصات فنی کامیون های ولوو -> VOLVO FM - Globetrotter XL (قسمت چهارم)
'

بخش ها

 Euro Truck Simulator 2
شرکت های حمل و نقل
مشخصات فنی کامیون های ولوو
تانکر و بونکر
کانتینر
سواری
کامیون

مترجم و خبرنامه


برای با خبر شدن از به روز شدن وبلاگ در خبرنامه عضو شوید:





Powered by WebGozar


آرشیو

بهمن 1391
دی 1390
اسفند 1389
بهمن 1389
دی 1389
آبان 1389
شهریور 1389
مرداد 1389
تیر 1389
اردیبهشت 1389
فروردین 1389
بهمن 1388

مطالب اخیر

Euro Truck Simulator 2 V1.3.1
عکس بازی شبیه ساز کامیون اروپا2 ( سری ششم ) : Euro Truck Simulator2
عکس بازی شبیه ساز کامیون اروپا2 ( سری پنجم) : Euro Truck Simulator2
عکس بازی شبیه ساز کامیون اروپا2 ( سری چهارم ) : Euro Truck Simulator2
عکس بازی شبیه ساز کامیون اروپا2 ( سری سوم ) : Euro Truck Simulator2
عکس بازی شبیه ساز کامیون اروپا2 ( سری دوم ) : Euro Truck Simulator2
عکس بازی شبیه ساز کامیون اروپا2 ( سری اول ) : Euro Truck Simulator2
عکس های جدید از کامیون اسکانیا: SCANIA R730
کامیون جدید اسکانیا: SCANIA R730
کامیون شرکت: E.Salomons
کامیون های شرکت: Kerbey Motors
کامیون های شرکت: P.Bjane Anderen
کامیون اسکانیا : 143M v8
عکس کامیون خودمون اسکانیا: SCANIA 112M
مشخصات فنی کامیون های ولوو -> VOLVO FH16 - Globetrotter XL (قسمت چهارم - قسمت آخر)

مشخصات فنی کامیون های ولوو -> VOLVO FM - Globetrotter XL (قسمت چهارم)



برای دیدن بقیه عکسها به ادامه مطلب بروید...







موتور

  • امکان انتخاب سه موتور متفاوت D9B،   D13A یا D13B
  • موتور D9B؛ 300، 340 یا 380 اسب بخار
  • موتور D13A؛ 360، 400، 440 یا 480 اسب بخار
  • موتور D13B؛ 360، 400، 440 اسب بخار مطابق با استاندارد Euro 4 با فناوری EGR
  • با موتورهای SCR مطابق استانداردهای (تشویقی) Euro4/Euro5
  • ترمز موتور Volvo VEB/VEB+ به عنوان گزینه قابل انتخاب
  • مجهز به دستگاه انتقال نیروی به ترتیب 1000و 900 نیوتن متر با نیروی محرکه از موتور
  • گشتاور بالا در محدوده وسیع سرعت موتور

 

نیرویی بیشتر برای شما
امکان انتخاب سه موتور D9B، D13A و D13B برای Volvo FM وجود دارد. سه موتور قوی که از جدیدترین فناوری، چهار سوپاپ در هر سیلندر و انژکتورهای واحد کنترل شده، سود می برند.

D9B - بازده بالا. وزن کم.
موتور D9B، یك موتور دیزلی 4/9 لیتری، خطی شش سیلندر با توربوشارژر و خنک کننده میانی است. با امکان انتخاب سه بازده نیروی 300، 340 و 380 اسب بخار موجود است.

تكنیك های پیشرفته ریخته گری و راه حل های مهندسی به تولید موتور سبك وزنی منجر شده است كه نسبت به وزن خود توان فوق العاده ای دارد.

با دوام بالا و طی مسافت طولانی بدون نیاز به سرویس، فواصل زمانی تعویض روغن به حداکثر 70.000 کیلومتر یا 12 ماه افزایش یافته است.

D13A - نیروی خالص
موتور D13A، یك موتور دیزلی 8/12 لیتری، خطی 6 سیلندر با توربوشارژر و خنك كننده میانی است. این موتور با امکان انتخاب چهار بازده نیرو؛ یعنی 360، 400، 440 و 480 اسب بخار موجود است.

با دوام بالا و طی مسافت طولانی بدون نیاز به سرویس، فواصل زمانی تعویض روغن به حداکثر 100.000 کیلومتر یا 12 ماه افزایش یافته است.

D13B - با فناوری EGR
D13B
یک موتور دیزلی ردیفی شش سیلندر توربوشارژ شده با حجم موتور 8/12 لیتر است. این موتور دارای یک سر سیلندر، میل بادامک بالاسری و 4 سوپاپ برای هر سیلندر است و انژکتورهای واحد عمودی آن در مرکز قرار گرفته اند. D13B با فناوری EGR با استاندارد Euro 4 مطابقت دارد. این موتور دارای بازده 360، 400 و 440 اسب بخار است.

______________________________________________________________________________________________

گیربکس

  • I-Shift
  • مجموعه ای گسترده از گیربکس های دستی 9 سرعته و 14 سرعته
  • گیربکس اتوماتیک Powertronic 5 یا 6 سرعته

 

دستی
می توان گیربکس های مختلف دستی 9 یا 14 سرعته را متناسب با نیازهای مختلف روی Volvo FM نصب کرد. تمام گیربکس ها دارای ویژگی synchromesh خودمهار و کارکرد سیمی هستند که موجب می شود نیروی کمتری برای تعویض دنده مورد نیاز باشد و ارتعاش دسته دنده کمتر گردد. گیربکس های دارای دنده کمکی و تقسیم کننده در انواع مختلف طراحی شده برای میزان های متفاوت گشتاور موتور و همچنین به صورت اختیاری همراه با اوردرایو موجود هستند.

I-Shift
I-Shift نحوه رانندگی شما را متحول می کند. این گیربکس، یک گیربکس 12 سرعته با سیستم تعویض دنده الکترونیکی است. این سیستم به شیوه ای جدید طراحی شده است و اکنون برای کارهای پخش در مسافت های طولانی و کارهای ساخت و ساز قابل استفاده بوده و ساخت آن به گونه ای است که می تواند از عهده وزن ترکیبی ناخالص بیشتر از 80 تن برآید. این سیستم بی سر و صدا و کم حجم تر از همیشه است و وزن آن تقریباً 70 کیلوگرم کمتر از یک گیربکس دستی است.

Powertronic
Powertronic
یک سیستم انتقال نیروی اتوماتیک سیاره ای 5 یا 6 سرعته است که برای کارهای ساخت و ساز و پخش طراحی شده است. این سیستم را اکنون می توان با تمام بازده های موتور ترکیب نمود. این سیستم با برخورداری از ویژگی های خوب راه اندازی و رانندگی، دارای دو حالت کاری و همچنین تعویض دستی دنده است. تعویض دنده بدون هیچگونه وقفه ای در انتقال نیرو، انجام می گیرد. سیستم Powertronic همچنین افت داخلی را در هنگام بالا رفتن از شیب کاهش می دهد.


________________________________________________________________________________________



اکسل عقب

انتقال نیرو به چرخ ها - برای هر نوع کاری
حداقل 10 نوع متفاوت اکسل عقب برای Volvo FM وجود دارد - اکسل های تکی و دوپشته با کاهنده تکی یا توئی کاهنده. تمام محفظه های اکسل های عقب از جنس چدن گره ای ساخته شده اند که موجب طراحی کم حجم تر و ایجاد فاصله زیاد از سطح زمین می گردد. یاتاقان های چرخ ها به صورت واحدهای یاتاقان و بدون نیاز به نگهداری هستند.

یک قفل دیفرانسیل به صورت استاندارد روی اکسل عقب نصب شده است. این قفل، قابلیت حرکت روی سطوح لغزنده را افزایش داده و کشش کمی ایجاد می کند. در اکسل های دوپشته هم یک قفل دیفرانسیل بین دو اکسل وجود دارد.

دستگاه انتقال نیرو با نیروی محرکه از گیربکس
دستگاه های انتقال نیرو با نیروی محرکه از گیربکس برای اغلب کاربردها وجود دارد - با دور کم و دور زیاد با پمپ های هیدرولیکی دارای رانش فلانج یا رانش مستقیم. همچنین انواع مختلفی با رانش جفتی وجود دارد. تمام دستگاه های انتقال نیرو از طراحی قدرتمندی برخوردارند تا عمر مفید طولانی آنها تضمین شود.

دستگاه انتقال نیروی قدرتمند برای Powertronic
برای سیستم انتقال نیروی Powertronic، یک دستگاه انتقال نیرو وجود دارد که برای پمپ های هیدرولیکی با نصب مستقیم یا با رانش میل گاردان طراحی شده است. نیروی محرکه به صورت مستقیم از موتور منتقل می شود - از انتهای میل لنگ موتور از طریق محفظه تقویت کننده گشتاور سیستم انتقال نیرو. از دستگاه انتقال نیرو می توان هم در زمان حرکت وسیله نقلیه و هم زمانی که وسیله نقلیه متوقف است، استفاده نمود. حداکثر گشتاور موجود 850 نیوتن متر است.

رانش تمام چرخ ها
Volvo FM برای افزایش قابلیت حرکت در جاده، با رانش تمام چرخ ها در ترکیب بندی 4×4 و 6×6 موجود است. این سیستم دارای وزن کمی بوده و دارای گیربکس انتقال نیرو و اکسل رانش جلو با توئی کاهنده است. رانش تمام چرخ ها را می توان با تمام موتورهای موجود در سری FM و با گیربکس های دستی و Powertronic ترکیب نمود.

________________________________________________________________________________________

ایمنی سیستم نیروی محرکه

ترمزهای قوی کمکی
کنترل یکپارچه ترمزهای چرخ ها و ترمزهای کمکی - ترمز گازهای خروجی VEB/VEB+ (ترمز موتور Volvo) کندکننده - موجب افزایش ایمنی و بهره وری می شوند. ترمزهای قوی کمکی، بدون به خطر انداختن ایمنی عبور و مرور، امکان افزایش میانگین سرعت در زمین های شیب دار را فراهم می کنند. و عملکردهایی نظیر ترکیب ترمز، از سیستم ترمز صحیح در هر موقعیت استفاده می کنند.

________________________________________________________________________________________



سیستم نیروی محرکه دوستدار محیط زیست

راهنمای شما برای مصرف بهینه سوخت
برای مقرون به صرفه بودن فعالیت یک شرکت، کاهش مصرف سوخت الزامی است. اما حتی از نظر ملاحظات زیست محیطی نیز کاهش مصرف سوخت، ضوروی تر است. در Volvo ما به مزایای فناوری پاکیزه تر اعتقاد راسخ داریم. این مأموریتی است که برای ما بسیار جدی است. به عنوان مثال: در مقایسه با کامیونی که در سال 1980 کار حمل و نقل یکسانی را انجام می داد، مصرف سوخت با استفاده از موتورهای دیزلی، به میزان تقریباً 30% کاهش یافته است.

با این وجود، مصرف سوخت برای وسیله نقلیه مخصوص حمل کالا، علاوه بر طراحی وسیله نقلیه و موتور به عوامل متعددی، نظیر بار، راننده، تجهیزات و شرایط آب و هوا بستگی دارد.

Volvo تجربه ای طولانی در تولید موتور جهت کاهش گازهای خروجی و انطباق با تمام مقررات اصلی اروپا، ایالات متحده آمریکا و ژاپن دارد. از سال 2002 راه حل EGR در ایالات متحده آمریکا ارائه شده است. این فناوری به موازات فناوری SCR در بازار اروپاست.

فناوری SCR
در Volvo Trucks، ما معتقدیم که فناوری دودگیر انتخابی (SCR) بهترین گزینه برای انطباق با مقررات Euro 4 در زمینه گازهای خروجی است. SCR یک فناوری اثبات شده و قابل اطمینان است که محدودیتی برای بازده موتور ایجاد نمی کند و از سال 2004 در اروپا به کار رفته است. SCR همچنین در بین فناوری های موجود برای Euro 4 و Euro 5، کارآمدترین راه حل از نظر بهره وری سوخت به شمار می رود.

مزیت روش SCR این است که می توان آن را برای انطباق با Euro 4 و Euro 5 تغییر داد. به عنوان مثال برای موتور Euro 5، مقدار بیشتری AdBlue تزریق می شود تا میزان اکسید نیتروژن بیشتر کاهش یابد. برای Euro 4، این ماده افزودنی مطابق با تقریباً 4%-3% مقدار سوخت و برای Euro 5 در حدود 7%-5% است.

با فناوری SCR موجود، موتورهای Volvo با استاندارد Euro 5 منطبق هستند. این راه حل، سوخت کمتری مصرف می کند، بازده موتور بیشتری فراهم می کند و سیستم های خنک کننده یا روغن را تحت تأثیر قرار نمی دهد. اما اگر EGR لازم باشد، امکان ارائه این گزینه نیز وجود دارد.

بهره وری سوخت
به کمک احتراق کارآمد در موتورهای منطبق با استاندارد (تشویقی) Euro 4 و Euro 5 ساخت Volvo، این دستگاه ها بیشترین بهره وری سوخت را در بین فناوری های رقیب تضمین می کنند که این امر به خودی خود، از نظر مالی و زیست محیطی مزیت مهمی به شمار می آید. اگرچه فرایند دودگیری مستلزم استفاده از یک مایع افزودنی به نام AdBlue است، با تخمین قیمت فعلی AdBlue، کل هزینه عملیاتی در مقایسه با  مشخصات استاندارد Euro 3 افزایش نخواهد یافت.

________________________________________________________________________________________



VOLVO FM

نکته های کوتاه

وزن کامل:
تا 100 تن
ارتفاع شاسی:
810 تا 1200 میلی متر
موتورها:
D9B: 300, 340, 380 اسب بخار
D13A: 360، 400، 440، 480 اسب بخار
D13B: 360، 400، 440 اسب بخار


[ نویسنده : T.I.R در 1388/07/11 و ساعت 05:59 ب.ظ مرتبط با مشخصات فنی کامیون های ولوو , | ارسال کن به | نظرات ]


امار سایت

 
 


آمار بازدیدها:
امروز:
دیروز:
مجموع:

 
اطلاعات سایت :
رانک:
 
مدیر سایت : مهدی آقازاده



نظرسنجی و اخبار و وضییت آب و هوای تبریز





 

لینکستان و بنر

قالب ساز
جزیره دانلود
ثبت دامنه و هاستینگ
وب سایت شخصی میلاد خسروی
یه سایت تفریحی خوب/ کلیک کنید
ابزار رایگان وبمسترها
تصویر واقعی شیطان
بهترین مرکز تکنولوژی و فناوری
لحظه ای درنگ
دانلود کده
**// خبرگزاری جنبش سبز آزادی خواه \\**
آپلود رایگان عکس
سایت های فیلتر شکن
آمار سایتتونو بالا ببرید
▓ ██ ►بیا 2حال کن◄ ██ ▓
جدیدترین مدل های لباس - آرایش و مو و عکس بازیگران
جوک. اس ام اس. اخبار مهم و مطالب جالب روز
جومونگ1و2 فقط 5000 تومان
ثبت سایت رایگان
اس ام اس خنده دار و باحال
در بیش از 1000 سایت دیده شوید
بهترین سایت دانلود نرم افزار
۩۞۩ بزرگترین شهر دانلود ۩۞۩

javahermarket

شناساگر سیستم کاربر و مهمان



Flash banner maker online
javahermarket
لینك باكس هوشمند
javahermarket